آموزش سئو رایگان جلسه اول : انواع فاکتورهای سئو
در این بخش از آموزشهای رایگان سئو آموزشگاه آنلاین زانکو قصد آموزش سئو براساس آموزش رایگان وبسایت بسیار قدرتمند Search Engine Land در زمینه seo در خدمت شما عزیزان هستیم ، امیدوارم این آموزش ها برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشه ، حتما در بخش نظرات نظراتتون رو در مورد این 8 جلسه آموزشی در پایین هر جلسه کامنت کنید.
چهار گروه اصلی تحت پوشش جدول تناوبی Search Engine Land از فاکتورهای مهم SEO وجود دارد :
- SEO در صفحه یا On-page SEO : محتوا، معماری سایت ، HTML
- سئو خارجی Off-page SEO : اعتماد ، پیوندها ، کاربر
- ترکیب زهر دار
- عمودی های در حال ظهور
اگر می خواهید قابلیت مشاهده و رتبه بندی ارگانیک سایت خود را داشته باشید ، عناصر موجود در هر گروه یا زیر گروه عواملی هستند که باید در نظر بگیرید. در گوشه سمت راست و بالای هر عنصر ، مقداری وجود دارد که به شما کمک می کند وزن یا اهمیت آن عنصر خاص را درک کنید – هرچه عدد بیشتر باشد ، وزن بیشتری نیز تحمل می کند.
گروههای جستجوگر داخل و خارج از صفحه هر کدام چندین زیر گروه دارند و هر فصل از این راهنمای جستجوگرها به شما در جهت یابی به آن جنبه خاص از سئو اختصاص دارد.
فاکتورهای سئو به صورت ترکیبی کار میکنند
فاکتورهای سئو در خلا وجود ندارند ، عنوان های HTML بهینه سازی شده به هیچ وجه توان جبران خلا محتوای خوب را نمی تواند پر کند. سایت های با سرعت شگفت آور اگر موتور های جست و جو از جمله گوگل نتوانند ضفححات شما را ایندکس کنند ، به شما هیچ کمکی نمی کند . به زبان ساده تر ، داشتن چند فاکتور مثبت می تواند شانس شما را افزایش دهد ، در عوض داشتن فاکتورهای منفی سئو در صفحه و سئو خارجی می تواند شانس ایندکس و کسب رتبه خوب را از شما بگیرد.
سئو داخلی سایت
- محتوا
- معماری سایت
- HTML
فاکتورهای رتبه بندی براساس سئو داخلی را تقریبا می توان گفت که به طور کامل در اختیار محتوا گذار یا سیاست گذار محتوای وبسایت است . این نیز جایگاهی است که ایجاد تعادل در تأمین نیازهای مخاطبان شما با دوستانه ساختن صفحات برای موتور جستجو بسیار مهم است.
عنوان صفحه یا مقاله ، عمق محتوا یا تحقیق ، کلمات کلیدی مورد استفاده و موارد دیگر باید دقیقا با توجه به نیاز مخاطب خاص شما استفاده شود تا بتوانید از آن برای دریافت ورودی کاربر مخاطب هدف از گوگل استفاده کنید . عنوان HTML , انکر تکست ها و موارد دیگر باید بتوانند سرنخ هایی به موتور های جست و جو و مخاطبان شما در مورد ارتباط محتوای شما و نیاز کاربر برساند تا بتوانند به کسب رتبه صفحه در نتایح گوگل منجر شود.
معماری سایت شما باید به خزنده های موتور جستجو در پیمایش و ایندکس سایت شما کمک کند و به کاربران این اجازه را بدهد ، آنچه را که می خواهند بتوانند به راحتی پیدا کنند.
فاکتورهای سئو خارجی
موتورهای جستجو فقط آنچه در صفحه هست و برای کاربران قابل مشاهده است را مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی دهند ، فاکتورهای رتبه بندی خارج از صفحه یا سئو خارجی سایت معمولاً از تأثیر مستقیم سازنده یا ناشر خارج هستند (البته ظاهرا اینجوری و عموما ناشر سئو کار و شخصا کارهای سئو خارجی را هم همان شخص انجام می دهد ) . موتورهای جستجو برای ارائه مناسب ترین نتایج ، اعتبار ، کیفیت لینک های سایت ، موقعیت جغرافیایی کاربر و بسیاری از عوامل دیگر را ارزیابی می کنند تا بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهد تا نیاز کاربر به طور کامل و دقیق برطرف شود.
اگرچه کنترل این عوامل به صورت صفحه ای آسان نیست ، اما هنگام بهینه سازی سایت برای جستجو باید در نظر گرفته شود…
ترکیب زهر دار
هنگامی که سئو داخلی و خارجی سایت به خوبی انجام شد ، SEO به همان اندازه که به سایت ها سود می رساند ، به موتورهای جستجو نیز سود می رساند ، بنابراین ، استفاده از تکنیک های SEO که هدف آنها دستکاری سیگنال های رتبه بندی برای دستیابی به مزیت غیرمنصفانه نسبت به رقابت است ، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
ما تکنیک های اسپم و به اصطلاح “سئو کلاه سیاه” را در “ترکیب زهر دار” دسته بندی می کنیم. استفاده از آنها باعث می شود صفحات شما جریمه ای برای رتبه بندی دریافت کنند یا حتی به طور کامل از نتایج جستجو حذف شوند.
عمودی های در حال ظهور
جستجوی صوتی ، جستجوی محلی ، جستجوی تصویری و جستجوی ویدئویی بخش ویژه خود را در این راهنما دارند ، زیرا نمایانگر روشهای مختلفی برای کاربران برای یافتن محتوای صفحات سایت شما هستند. هر یک از این عمودی های در حال ظهور دارای ویژگی های متمایز ، تفاوت های ظریف و فرصت های خاص برای مارک ها و ناشران است ، با این حال ، آنها همچنین با یک یا چند عنصر پایه در جدول تناوبی ما مطابقت دارند و به روش کاملاً جدیدی برای مشاهده SEO احتیاج ندارند.